Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

A warm welcome to my humble space in cyberland. I hope you'll have a meaningful visit.
Assalamualaikum,

As u all know, today is 14th February 2011, which is familiar called as "Valentine Day"...No Celebration ok!!!..Majlis Fatwa dah verify "HARAM" pown for this celebration..Fatwa ni dah dikeluarkan pada tahun 2005 lagi tau...Ingat ea...Actually, ini adalah salah satu cara orang kafir nak menyesatkan umat Islam...klau ade yang cakap "saya x celebrate lah. Kami just bagi hadiah2 jerw"...HELLO...ari laen x leh ke nak bagi hadiah???kenape on 14 Feb ni hangpa nak berbagi hadiah plak?? pikiaq2 kan lah k...

Tomorrow is 12 Rabiul Awal. MAULIDUR RASUL..Allahumma solli ala saidina muhammad..This year rase sangat nak sambut this celebration. Rindu nyer ngan baginda kan...Bestnyer kalau dapat jumpe baginda kan. Kalau kita de masalah, kita bole je terus jumpe baginda. Pastu, mesti baginda bg nasihat kat kite dengan cara yang sangat menawan hati kan..Ya Allah, berikanlah syafaat kekasihmu itu kepada ku..Aminnn. Rase sayu jerw hati ni kalau sebut nama baginda kan. 

Kawan2, cube bayangkan klau baginda masih hidup pada zaman sekarang nie??? Msti baginda sedih kan..Ini yang berlaku setelah semua yang telah baginda perjuangkan. Baginda menyebarkan agama islam secara sembunyi2 selama 3 tahun dan kemudian berhijrah pula...Terlalu banyak perit getir yang dihadapi baginda untuk menaikkan agama suci kita nie..Yang paling penting, baginda terlalu amat sayangkan kite, sehingga di akhir hayat baginda pon baginda menyebut nama kita semua "UMMATI, UMMATI, UMMATI"

Ya Allah, terlalu agung keperibadian kekasih mu ini Ya ALLAH...

Kalau ade di antara korang yang sambut valentine day gak, cube korang wat compare and contrast..hahaha..Korang celebrate "gf or bf" korang tu, korang cnfirm ke yang die tu betul2 sayang kat korang?? Sanggup ke die nak sebut nama korang time di saat2 akhir kehidupan die? sanggup kah die nak menanggung rase sakit sakaratul maut yang bakal menimpa korang tu? Ade ke die terpikir korang dalam setiap pergerakan yang die lakukan??? hah, jawab!!!

Satu jerw jawapan saya : RASULULLAH lah satu-satunyer insan yang sanggup melakukan segala perkara di atas...So, ape yang perlu kita lakukan sekarang?? Banyakkan berselawat...Allahumma solli ala muhammad...Cara untuk kiter jatuh hati ngan kekasih Allah nie adalah, kite banyakkan membaca kisah baginda. Mcm tu lah gak klau korang nak bercintan, korang msti mntak "org tu" die punya biodata kan...So, lets to give our love to our chosen one...

Ya RASULULLAH, I try to follow ur way..I will do my best..
Solli ala rasulillah..Peace be upon the chosen one...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...